OM KONFERENCEN

 

Hvad skal der til for at udvikle gode retailejendomme og butikscentre? Hvilke forventninger har centrale, internationale aktører til udviklingen i retailmarkedet, og hvad skal der til for at skabe god drift og fremgang i markedet for butikker?

Investorerne flokkes om retailejendomme både i high-end segmentet og når det gælder butikscentre, men hvad er det egentlig, der skaber en god retailejendom, og hvad afgør om et center udvikler sig til en succes eller en fiasko i et stadig mere konkurrencepræget marked.

Den 25. januar på Retail 2018 vil en række danske og internationale eksperter og aktører dele deres viden og syn på markedet. Konferencen ser nærmere på investeringsstrategier, nye trends og tendenser, formater og koncepter.

Vi ser nærmere på, hvad lejere og udlejere lægger vægt på og giver en række eksempler fra dagens marked.

I paneler og indlæg kommer vi ind på muligheder i markedet i øjeblikket, og hvordan man optimalt udvikler og forvalter butiksejendomme i Danmark samt på, om den gedigne investorinteresse vil fortsætte, og hvilke ejendomme og porteføljer, der vil komme i spil.

PROGRAM
09:00

Registrering og kaffe

09:30

Velkommen

Kamilla Sevel, Chefredaktør, Estate Media
09:35

Udviklingen i forbruget og grundlaget for den fremtidige butiksomsætning

Danmark er på vej ind i en højkonjunktur. Hvad forventes det at komme til at betyde for detailbranchen og udviklingen i forbrugsmønstre?
10:00

Internationale tendenser i retail og butikscentrenes udvikling (Engelsk)

Hvad er de vigtigste tendenser i udviklingen af butikscentre og shoppingdestinationer i 2018? Hvad kan vi i Norden lære af de trends, vi ser i Europa og hvordan sikrer man vækst i shoppingcentre i en tid med stærk konkurrence fra e-handel og andre tilbud. Hvordan kan lejere og udlejere samarbejde optimalt i centrene, og hvilke investeringer er nødvendige for at skabe en attraktiv retaildestination. Nyeste trends og tendenser.
Laurence Weydert, COO for Danmark og Sverige, KLEPIERRE
10:25

Investeringer i butiksejendomme – afkast, krav, risiko og muligheder

Stadig flere investorer vil gerne placere penge i butikker. Men hvilke butikker og centre er interessante set ud fra et investorsynspunkt? Hvad skal der til for at skabe en god portefølje, og hvordan er tidsperspektivet og præferencerne for de investeringer, der bliver gjort i øjeblikket? Kan lejeudviklingen understøtte den store investorinteresse. Vigtigste trends i investerings- og lejemarkedet i Europa.
10:50

Kaffepause

11:20

Boom i efterspørgslen på high street ejendomme – betydning og udvikling

Der er omsat for milliarder i ejendomme på Strøget og på Købmagergade i centrum af København de seneste år i forventning om, at kunderne fortsat vil strømme til. Vi har nu set de første internationale investorer både købe op og enkelte er også begyndt deres exit for at genplacere kapitalen. Hvordan vil markedet udvikle sig det kommende år? Kan der fortsat optimeres og hvordan?
11:40

Butikscentrenes vigtigste udfordringer – hvad skal et dansk center kunne i 2018?

Flere nye centre er kommet i markedet de seneste år med et væld af nye muligheder og aktiviteter. Hvad er kendetegnende for danske butikscentre, og hvad skal der til for at tiltrække kunder fremadrettet? Hvilke investeringer er nødvendige for at skabe det rette mix af butikker og Food & Beverage?
Karen Nielsen, Development Director, Steen & Strøm
12:15

Spørgsmål og debat

12:30

Frokostpause

13:15

Kravene til butiksindretning og fysik – kædernes ultimative krav

De internationale kæder har helt specifikke krav til, hvad der skaber en god butik for at sikre indretning og koncept og den rigtige omsætning. Hvilke krav stiller de internationale kæder, og hvad skal der til for at kunne leje ud til de kraftigt ekspanderende, internationale mærker?
14:00

Handel og byudvikling – købstædernes nye optur

I hele Danmark kæmper byerne udenfor København med det rette detailmix og udvikling af bykerner vs. centre. Hvordan skaber man den rigtige balance i de kommende år, og hvad skal der til for at skabe vækst og efterspørgsel? Hvor kommer fremtidens butikker, og hvor skal vi forvente at se yderligere lukninger?
14:40

Aktuel case

Hvordan skaber man en eksklusiv butik ud af en nedslidt ejendom? Hvad skal der til for at lave en turn-around, og hvilke greb er nødvendige for at skabe en destination? Hvordan skaber man balance mellem investering og attraktiv eksklusivitet?
15:00

Fremtidens butik: Prioritering og diversificering

En række brands er begyndt at diversificere i subbrands for at ramme forbrugerne fra flere forskellige fronter. Hvordan identificerer man det nøjagtige koncept, og hvad er det lejerne forventer af udlejerne for at kunne være omstillingsparate og fokusere knivskarpt på markedsændringer?
15:20

Rundvisning

FOREDRAGSHOLDERE
  • Kamilla Sevel, Chefredaktør, Estate Media

    Kamilla Sevel, Chefredaktør, Estate Media

    OM Kamilla Sevel

    Kamilla Sevel er chefredaktør i Estate Media og ansvarlig for udgivelsen af Estate Magasin og udviklingen af godt 25 årlige konferencer. Hun er en af de mest erfarne moderatorer på det danske marked, når det gælder byggeri og ejendomme, og har faciliteret godt 200 konferencer og holdt en række indlæg om udviklingen i ejendomsmarkedet. Kamilla Sevel er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i 1991. Hun har i 23 år fulgt ejendomsmarkedet i Danmark, og skrevet analyser, rapporter, bøger og artikler om markedsudviklingen i flere forskellige medier.

  • Laurence Weydert, COO for Danmark og Sverige, KLEPIERRE

    Laurence Weydert, COO for Danmark og Sverige, KLEPIERRE

    OM Laurence Weydert

    Laurence Weydert is COO Sweden. She is a Lawyer. Weydert joined Steen & Strøm Sweden 1rst of January
    2016. She was prior Head of Asset Management France, before she was CFO Icade Conseil and Senior Manager
    at Ernst&Young.

  • Karen Nielsen, Development Director, Steen & Strøm

    Karen Nielsen, Development Director, Steen & Strøm

    OM Karen Nielsen

    Karen Nielsen har siden 2006 været Development Director hos Steen & Strøm med ansvaret for detailcentre i Danmark. Steen & Strøm har 21 shoppingcentre i Skandinavien med omkring 100 millioner besøgende.. Karen Nielsen har tidligere arbejdet som Project Manager i TK Development, i Søtoftegaard A/S og hos Q8. Karen er uddannet akademiingeniør fra Aalborg Universitet og har ansvaret for Steen & Strøms udviklingsprojekter og herunder også for den videre udvikling af Aarhus ’ citycenter Bruuns Galleri.

TILMELD Download / print program