OM KONFERENCEN

 

Indhold
Hotelmarkedet er rødglødende. 25 procent flere værelser er på vej i det københavnske marked til at imødekomme den stigende turisme og forretningsefterspørgsel. De mange nye værelser kommer både via nybyggerier men også via renoveringer og indtil videre er omsætningen fulgt med op.

Det betyder, at investorerne har fået interesse for hotelmarkedet, og der er blevet rift om at købe de gode ejendomme med etablerede operatører. Samtidig er der dog stadig adskillige operatører, der gerne vil ind på markedet, hvis bare de kan finde de rigtigt beliggenheder.

Alt i alt er hotelmarkedet et af de mest interessante delsegmenter i ejendomsmarkedet netop nu.

HotCop er den vigtigste danske hotelkonference i krydsfeltet mellem investorer, operatører, udviklere og ejendomsfolk. HotCop afholdes i 2018 for 9. gang og tiltrækker hvert år et bredt udsnit af beslutningstagere i krydsfeltet mellem hoteller og mursten.

Investorer, rådgivere og operatører mødes på HotCop for at udveksle aktuelle markedsdata, holdninger og cases om udviklingen i hotelmarkedet. Vi glæder os til at se dig den 13. november.




Bemærk/Notice
Nordic Hotel Consulting og Estate Media, der har samarbejdet om afviklingen af konferencen HotCop tidligere, driver fremover hver sin platform for beslutningstagere i hotel- og ejendomsbranchen.

Fremover bliver der to konferencer. En international konference på engelsk, og en national hotelkonference på dansk under navnet HotCop. 


Læs mere om planerne for begge konferencer i Pressemeddelelse_NHC_Estate_Media.0216

If you wish to participate in the international hotel conference arranged by NHC please go to www.nhc-conference.com

PROGRAM
09:00

Registrering og kaffe

09:30

Velkommen

Kamilla Sevel, Chefredaktør, Estate Media
09:35

Hotelmarkedets udvikling mod 2019 – trends og tendenser

Hotelbranchen er i markant vækst. Antallet af værelser stiger med over 25 procent, og mange nye aktører er på vej ind i markedet. Hvad er de internationale tendenser i hotelmarkedet? Hvad bliver den gode investering mod 2019, og hvilke krav kommer hotellerne til at stille til den rette ejendom? Overblik over hotelmarkedet, og de vigtigste trends og tendenser mod 2019
10:00

Efterspørgsel i hotelmarkedet i Danmark

Dansk turisme er i massiv vækst og i 2017 satte overnatningerne igen rekord. I alt blev der registeret 52,6 millioner kommercielle overnatninger i Danmark, hvilket svarer til en vækst på 2,2 procent sammenlignet med året før. Det er især hotellernes overnatninger, der vokser. Vil den udvikling kunne fortsætte, og hvilken type hoteller mangler der for fortsat at kunne tiltrække de store turiststrømme?
10:25

Hotelmarkedets udvikling

Mange hoteller ekspanderer i øjeblikket på det danske marked. Hvad er en god case i markedet i øjeblikket, og hvilke perspektiver er der for den videre udbygning? Hvor mange flere hoteller er der plads til, og hvilke markedsforhold bliver udslagsgivende i de kommende år?
10:50

Spørgsmål og debat

11:00

Kaffe og netværk

11:30

Det gode hotelprojekt

Der bliver både bygget og renoveret hoteller over hele Danmark med hovedvægt på København og Aarhus. Fra primært at have været et spørgsmål om værelseskapacitet og rengøring, er de vigtigste parametre i dag oplevelser, unikke fællesrum og et projekt, der skaber en destination i sig selv. Hvad skal det perfekte hotelprojekt kunne i 2018, og hvordan sikrer man, at det hænger sammen økonomisk?
11:50

Investering, udvikling og finansiering af hoteller

Hotelmarkedet er blevet et efterspurgt segment i de seneste år. Investorerne står i kø, og hotelselskaber handles i langt højere grad end tidligere. Hvad er en god hotelejendom set fra financiers side, og hvad skal der til i driftskonstruktionen for, at investor føler sig komfortabel? Tendenser og overvejelser om det danske marked.
12:30

Frokost

13:00

Fastholdelse og loyalitet

Flere kæder er under udvikling i det danske marked med koncepter, der kan andet og mere end tilbyde en overnatning. Hvordan skaber man et succesfuldt koncept, hvor historiefortælling, fysiske rammer og indhold hænger sammen, og hvordan fastholder man et koncept, så gæsterne bliver loyale?
13:40

Hotellernes vigtigste udfordringer I 2018

Hotelmarkedet er i kraftig vækst, men bag kulisserne er der masser af udfordringer. Hvad skal en god hotelejendom kunne i 2018? Hvad er prioriteterne? Hvordan håndterer man sikkerhed, food & beverage og alle de andre små ting, der i sidste ende giver gæsterne den rigtige oplevelse?
Karim Nielsen, CEO, Brøchner Hotels Poul Frank Isager, Senior advisor Risk, Security and Business Resilience, Niras A/S
14:20

Case

Danmarks kommende luksushotel. Få et kig ind i et af Danmarks mest spændende hotelprojekter netop nu. Hvad er tankerne? Hvordan bliver designet, og hvordan kommer casen til at hænge sammen? Aktuel status.
Peter Høgh Pedersen, direktør, Nordic Choice Hotel
14:40

Vin, snack og netværk

FOREDRAGSHOLDERE
  • Kamilla Sevel, Chefredaktør, Estate Media

    Kamilla Sevel, Chefredaktør, Estate Media

    OM Kamilla Sevel

    Kamilla Sevel er chefredaktør i Estate Media og ansvarlig for udgivelsen af Estate Magasin og udviklingen af godt 30 årlige konferencer. Hun er en af de mest erfarne moderatorer på det danske marked, når det gælder byggeri og ejendomme, og har faciliteret godt 300 konferencer og holdt en række indlæg om udviklingen i ejendomsmarkedet. Kamilla Sevel er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i 1991. Hun har i mere end 25 år fulgt ejendomsmarkedet i Danmark, og skrevet analyser, rapporter, bøger og artikler om markedsudviklingen i flere forskellige medier.

  • Karim Nielsen, CEO, Brøchner Hotels

    Karim Nielsen, CEO, Brøchner Hotels

    OM Karim Nielsen

  • Poul Frank Isager, Senior advisor Risk, Security and Business Resilience, Niras A/S

    Poul Frank Isager, Senior advisor Risk, Security and Business Resilience, Niras A/S

    OM Poul Frank Isager

  • Peter Høgh Pedersen, direktør, Nordic Choice Hotel

    Peter Høgh Pedersen, direktør, Nordic Choice Hotel

    OM Peter Høgh Pedersen

    Peter Høgh Pedersen er Administrerende Direktør for Nordic Hotels & Resorts´ kommende hotel i det gamle centralpostkontor på Tietgensgade i København og har ansvaret for udviklingen af hotellets koncept, identitet, opstart og drift. Oprindelig uddannet kok og tjener på Ålborg Tekniske Skole og med efterfølgende hoteluddannelser, har Peter en solid international karriere som hoteldirektør, der har bragt ham til Ægypten, Filippinerne, Kina, Nigeria, Schweiz og Italien. Senest har Peter drevet sit eget konsulentfirma til hotelbranchen med base i Rom.

TILMELD Download / print program