OM KONFERENCEN

 

Butiksmarkedet er i hastig udvikling med nye koncepter, større butikker og en omrokering fra traditionelle produkter til en langt højere grad af Food & Beverage. I de fleste byer i Danmark er efterspørgslen høj på topbeliggenheder og udfordret i sidegaderne. Det skræmmer dog ikke investorerne, som flokkes om både high street ejendomme og butikscentre.

På Retail 2019 stiller vi skarpt på den gode retailejendom og det bæredygtige butikscenter? Vi ser på et utrolig spændende marked i forandring og går tæt på, hvilke forventninger centrale, internationale aktører har til udviklingen. Vi ser også på, hvad der skal der til for at skabe god drift og fremgang i markedet for butikker?

Retail 2019 går tæt på, hvilke krav, lejerne har til den gode butik og hvordan butiksejendomme kan udlejes bedst muligt i et omskifteligt marked.

Retail og Food & Beverage fungerer i dag ikke bare som en udlejning, men er ofte den løftestang, der skal skabe liv og atmosfære i både nye og eksisterende boligkvarterer. På Retail 2019 ser vi derfor også nærmere på nogle af udfordringerne i markedet med at skabe det koncept, der i sidste ende øger værdien for både den enkelte parcel og for byens udvikling som helhed.

Det er i år den 31. januar, at en række danske og internationale eksperter og aktører deler ud af deres viden og syn på markedet og ser nærmere på investeringsstrategier, nye trends og tendenser, formater og koncepter og på, hvad lejere og udlejere lægger vægt på via en række eksempler fra dagens marked.

PROGRAM
09:00

Kaffe og registrering

09:30

Velkommen

09:35

Når handel ikke længere bare er en butik

Onlinehandelen er i dag så effektiv, at forbrugeren kan shoppe hvor som helst. Det giver fornyet energi til kampen mellem den fysiske butik og den virtuelle platform, hvor alle kan handle over hele verden hele døgnet. Hvad er de nyeste trends i udviklingen, hvad kommer det til at betyde for den fysiske butik, og hvordan spiller F&B og almindelig detail sammen i fremtiden?
10:00

Den økonomiske udvikling og forbruget

Forbruget har været i god udvikling, men den økonomiske vækst ser nu ikke længere ud til at kunne holde kadencen. Hvad kan der forventes i detailhandlen i de kommende år, og hvordan bliver omsætningen i de enkelte segmenter?
10:20

Butiksejendomsmarkedet i Danmark

Efterspørgslen på investeringer er høj over hele landet både på leje af butikslokaler og på egnede investeringsejendomme. I lejemarkedet er det især F&B, der er med til at drive udviklingen, mens der er investorer både til centre og high street i investeringsmarkedet. Kan den positive udvikling fortsætte, og hvordan bliver de vigtigste tendenser i butiksejendomsmarkedet i det kommende år?
10:40

Det går vi efter – internationale tanker om danske butikker

Efterspørgselen på high-end retail ejendomme er enormt stort på trods af, at afkastene er tvunget i bund. Hvad lægger investorerne vægt på i valget af interessante investeringer, og hvilke fakta falder ud til Danmarks fordel i sammenligning med andre investeringsmål? Forventninger og muligheder i det danske marked i sammenligning med det øvrige Norden og Europa. Hvad bliver de vigtigste trends i butiksmarkedet, der kommer til at præge investeringslysten i de kommende år?
11:05

Kaffepause

11:35

Retail som løftestang i boligområder

Retail er med til at skabe liv og er dermed en attraktiv ingrediens i udviklingen af nye kvarterer og boligområder. Men hvordan bruger man det rigtigt og gør det attraktivt nok til at blive bæredygtigt? Og hvilket værktøj skal der til for at sikre sig, at det hele ikke ender i frisører og pizzeriaer, men bliver et diversificeret detailliv?
12:05

Den gode storytelling som vejen til succesfuld shopping

12:30

Frokostpause

13:10

Betyder Amazon og de andre giganter noget for retailejendomme i Danmark?

I kulissen af detailbranchen lurer hele tiden nye internationale giganter, som kan være på vej til at ændre hele den nuværende struktur. Men hvad sker der egentlig, hvis og når de kommer, og hvad betyder det i virkeligheden for detailbranchen?
13:35

Transformation af et butikscenter

Over hele Danmark er regionale og lokale butikscentre nedslidte. Hvordan bliver de en god investering, og hvad skal der til for at få et nedslidt center til at blive en god business case? Hvad tæller tungest i overvejelserne for investorerne i forhold til at gå i gang med omdannelsen af et butikscenter?
13:55

Den omvendte vej: Online-butikker går fysisk

I en årrække har det været de fleste udlejeres skræk, at online handlen stjæler omsætning og trækker forbrugerne over på nettet fra den fysiske butik. Men nu begynder en række butikker og retail-kæder også at gå den anden vej. Hvad skal der til for at skabe en fysisk butik ud af en online-shop, og hvilke krav stiller det til lokalerne?
14:15

Den gode ekspansion – butikkernes krav og potentialer

Hvilke krav stiller ekspanderende detailkæder til de fysiske butikker? Hvordan understøtter man som udlejer bedst muligt kæder og enkeltstående butikker, og hvad skal der til for, at man som detailhandler ser en lokation, der matcher konceptet?
14:50

Case

FOREDRAGSHOLDERE

TILMELD Download / print program